Browsing EF - TEB - OÖÖ Makale Kolesiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 39
-
Analysis of the Effects of Project-Based Education on the Visual Perceptions of Five-Year-Old Children (60-72 Months)
(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2016-07)The current study aimed to identify whether the project-based approach affects the visual perception skills of five-year-old preschool children (60-72 months). The universe of the study was constituted of five-year-old ... -
Investigation of the practices in learning centers of pre-school education institutes
(MEHMET TEKEREK, 2017-01)The study used both the qualitative and quantitative research method, aims to determine the practices regarding learning centers in the preschool class. The sample is selected from preschool teachers who are worked in ... -
Early childhood preservice teachers’ experiences with reflective journal writing | [Okul öncesi öğretmen adaylarının yansıtıcı günlük yazma deneyimleri]
(Ani Publishing, 2019)Purpose: Reflective journal writing is considered as a form of reflective practice. The research studies suggested that journal writing allowed the teacher to reflect on their practices, improved their selfawareness and ... -
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN ÖZEL ALAN YETERLİK VE ÖZ YETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2019)Bu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin özel alan yeterlik ve öz yeterlikdüzeylerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nicel ve nitel tekniklerin birlikte yer aldığı karma yöntem kullanılmıştır. İki ... -
Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği (3-5 Yaş Okul Öncesi Versiyonu) Öğretmen Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(BAYBURT UNIVERSITESI, 2019)Bu çalışmada Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği, (3-5 yaş okulöncesi versiyonu) öğretmen formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıamaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, farklı okul ... -
Integrating Multiple Intelligences into Daily Plans: A Preschool Example
(Prof.Dr. Abdullah Kuzu, 2019)The purpose of this qualitative study was to evaluate the effectiveness of Multiple Intelligences Theory (MI) onpreschool children’s learning styles, interests and active participation to the daily activities. Researchersconducted ... -
Okul Öncesi Dönem Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimlerine Yönelik Kullanılan Öğretim Stratejileri
(Kalem Vakfı Okulları, 2019)Kendilerine özgü fiziksel, zihinsel, sosyal ve kişilik özelliklerine sahip olan üstün yetenekli çocuklar, bu farklılıklarından dolayı akranlarından niteliksel olarak farklı yollarla dünyayı deneyimlerler ve öğrenirler. ... -
Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişime İlişkin İnançlarının Karşılaştırılması
(Sinan Olkun, 2019)Bu çalışmada, okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının matematiksel gelişime ilişkin inançları ve buinançların benzerlik ve farklılıklarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Tarama modelli betimsel bir çalışma olan ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Anlattıkları Sürpriz Kutu Hikayeleri
(Halil İbrahim AKYÜZ, 2019)Bu araştırma okul öncesi dönem çocuklarının yapılandırılmamış materyallerle anlattıkları hikayelerin içeriğini incelemek için yapılmıştır. Çocukların anlattıkları hikayelerin içeriğinin incelenmesi amacıyla durum çalışması ... -
Activity-based unplugged coding during the preschool period
(Springer, 2020)The aim of this pilot study is to support the activity-based unplugged coding and robotic coding skills of children during their preschool period. A significant sample was chosen for this quantitative research. The study ... -
Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği Okul Öncesi Versiyonu Aile Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ (EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ), 2020)Bu araştırmada Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği Okul ÖncesiVersiyonu Aile Formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu, okul öncesinde farklı ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuk Kitaplarında Resimlemenin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
(Kalem Vakfı Okulları, 2020)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuk kitaplarında resimlemenin okul öncesiöğretmen görüşleri dikkate alınarak incelenmesidir. Tarama modelinde gerçekleştirilenaraştırmanın çalışma grubunu, 96 okul öncesi öğretmeni ... -
Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracının(MEBDA)Geliştirilmesi
(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2020)Araştırmada uygulama öğretmenlerinin mentorlukbecerilerini belirlemek amacıyla Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracı (MEBDA) geliştirilmiş ve ölçme aracınınpsikometrik özellikleri incelenmiştir. Çalışmanın ilk aşamasında, ... -
Matematiksel Kavramları İçinde Barındıran Resimli Öykü Kitaplarının Biçim ve İçerik Açısından İncelenmesi
(Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020)Erken çocukluk döneminde çocukların gelişimlerinin desteklenmesi, var olan potansiyellerinin açığaçıkarılması ve kavramların öğretilmesinde çocuklara yönelik hazırlanan resimli öykü kitapları önemli biryere sahiptir. ... -
Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıfındaki Otizmli Bir Çocuğun Akran İlişkilerinin İncelenmesi*
(Dr. Öğr. Üyesi Tuncay Canbulat, 2021)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi kaynaştırma sınıfındaki otizmli bir çocuğun akran ilişkilerinin incelenmesidir. Akran ilişkileri kapsamında, sınıf içerisindeki akran kabul, ret ve zorbalık davranışları, normal gelişim ... -
5–8 Yaş çocuklar için görsel uzamsal akıl yürütme becerileri testinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)5–8 Yaş Çocuklar için Görsel Uzamsal Akıl Yürütme Becerileri Testi’nin geçerlik ve güvenirliliğin incelendiği bu araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. 2018–2019 eğitim öğretim yılında Gaziantep’te Milli Eğitim ... -
Ana Dili Türkçe Olan ve Olmayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Erken Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi
(BAYBURT UNIVERSITESI, 2021)Bu araştırmanın amacı, ana dili Türkçe olan ve olmayan okul öncesi dönem çocuklarının Türkçe erken okuryazarlık becerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Van’a bağlı Gevaş ve İpekyolu ilçelerinde okul ... -
Okul Bahçelerinin Fiziksel Yapısının Öğrenme Ortamı Olarak İncelenmesi
(Çukurova Üniversitesi Matbaası, 2021)Okul bahçelerinin fiziksel öğrenme ortamı olarak incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırma, nitel araştırma deseninde yapılmıştır. Araştırma, Gaziantep ilinde yer alan 27 okul öncesi eğitim kurumunun bahçesini içermektedir. ... -
“I did it wrong, but i know it”: Young children's metacognitive knowledge expressions during peer interactions in math activities
(Elsevier Ltd, 2022)Previous studies reveal that children's metacognitive skills make massive progress during the early childhood period. We believe that examining how children use metacognitive skills in the learning process is crucial for ... -
Turkish adaptation of the narrative assessment scale for preschool children [prılagodba skale za ocjenjıvanje naracıje za tursku djecu predškolske dobı]
(Croatian Anthropological Society, 2022)This study aimed to adapt the Narrative Assessment Protocol (NAP), which was developed to evaluate the narrative skills of children aged 2–7, to Turkish culture and laguage for preschool children. The study group of the ...